Sunday

مخالف این سیستم چه کسانی هستند؟

چه کسانی مخالف این سیستم هستند؟

گفت: مگر نمی گویی مردم ایران این سیستم را قاتل خویش می دانند؟

گفتم: آری
گفت: مگر نمی گویی این قتل و شکنجه ؛ دزدی و غارت از همان خزان پنجاه و هفت مهرش زده شد؟
گفنم: آری

گفت: مگر نمی گویی تازیانه بر اندیشه و تیشه بر ریشه ایرانی هدف این سیستم بوده و بس. آن هم از همان روز نخستش؟

گفتم : آری

گفت: مگر نمی گویی تهمت و بذر جاسوسی، دست درازی بر حریم ارزش ها بیست و هفت سال است ادامه داشته؟
گفتم : آری

گفت: مگر نمی گویی این فرد آزاد اندیش مردم دوست را، آن نشان دار از فرهنگ و ادب را، این آموزگار فرزندان ایران را ، این هنرمند بی نیاز را؛ آن ورزیده کار میدان سیاست را؛ آن نگاهبان مرزهای ایران را و این و آن های دیگر را این سیستم زجر کش نمود؟

گفتم آری
گفت : مگر نمی گویی این سیستم انسان کش است؛ سرمایه بر است؛ جوان کش است و بیست و هفت سال است یک دم از این جنایات فروگذار نکرده.

گفتم: آری
گفت: مگر نمی گویی از همان روز اول فاتحه اقتصاد را خواندند و کیسه ها گشاد سهم امام و بیت المال و بنیاد مستضعفان و صندوق های قرض الحسنه و این رشوه و آن دلالی را گشودند؟
گفتم : آری

گفت: مگر نمی گویی از همان نخست سالها با انقلاب فرهنگی شان چنان خشکسالی ناشی از دست درازی به فرهنگ و ادب ایران زمین ایجاد کردند که پس لرزه هایش هنوز که هنوز است بر جان و روان میانسالان امروزی نمایان ؟
گفتم : آری
گفت: مگر نمی گویی تولیدشان جز شکنجه گر و دلال چیز دیگری نبوده؟
می گویم : آری

گفت: مگر نمی گویی نسل بشر چنین دست درازان و سیستم استبدادی را به خاطر نداشته و این جماعت قابل مقایسه نه با استبداد مائو اند؛ نه جنایات هیتلر و نه حتی استالین به مقام انگشت کوچکشان هم نمی رسد؟

می گویم : آری
گفت: مگر نمی گویی اولین قربانیان این جانیان ایران و ایرانی بوده و اینها به هیچ حد و مرزی قانع نیستند و اگر دنیا در مقابلشان محکم نایستد چنان بلوایی برپا می کنند که دیگر نه نشانی از نهادی باقی خواهد ماند نه چاره ای جز مرگ برای اندیشه. می گویی چنان مهر پایانی بر قافله تکامل انسانی خواهند نهاد که دیگر هیچ چیز جز خودشان باقی نخواهد ماند.

می گویم: آری

می گوید: این همه را گفتی اما چگونه است که نه دنیا نه مردم ایران این همه سال اینان را تحمل کرده و علیه شان نخروشیده اند؟
می گویم: دریغ. دریغ و درد. سالهاست شما سخت سرگرم بازی اصلاحات خودی این سیستم بودید. مخالف این سیستم هم چنان رنگ و لعابی برش پاشاندند که اینک شده همان اصلاح طلبان خودی این سیستم. در یک کلام آنچه صورتک بزک کرده این سیستم قاتل است چیزی جز جماعت معروف به اصلاح طلب خودی نیست. ایستادن امروز من در مقابل هر دو چهره این سیستم جنایت پیشه فرصت طلب است. چشمت را باز کن. محکم بایست. در این مبارزه ایرانی و جهان یکی است. آنچه بر ما راندند را بایست پذیرا نباشیم. نتوانسته اند تیشه بر ریشه زنند چون ریشه در خاک زنده است. چون هستم. چون هستیم. چشمت را باز کن و فریب اصلاح طلبان خودی این سیستم را مخور. خشم من بر خاتمی ایان فراتر از خشم بر خمینی است. هر دو دسته بازیگران تشنه وصال قدرت بانو. هر دو دسته آهسته و پیوسته آب سرد بریز بر آتشفشان خشم مردم. غافل از اینکه کوه یخی قابل انفجار ایجاد گشته که آتش را به نگاهبانی ایستاده.

سایه

پانزده امرداد ماه