Thursday

در استکهلم چه می گذرد!


لطفا" در مورد نشست استکهلم روشنگری کنید.


درود بر هم میهنان گرامی
جلساتی که با کارگردانی آقای شهریار آهی و شرکاء چندین سال است در شهر های اروپا در لندن و یا در پاریس و کلن و هم اکنون در استکهلم گذاشته شده و میشود ، تابحال هیچ موفقیتی نداشته و ندارد .این جلسات اکثرا" با اهدافی برگزار گردیده است که مقاصد مالی و اقتصادی با خود به همراه داشته است .نشست پاریس یک نمونه از این گردهمائی ها بود که کارگردانان در آن نشست با مقاصد کلاه برداری سیاسی آن گردهمائی را تشکیل داده بودنند تا بتوانند در پایان از بودجه ای 78 میلیون دولاری که ایلات متحده آمریکا برای "مبارزه با رژیم اسلامی" تخصیص داده بود و برا ی فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی در نظر گرفته شده بود ، به آن دست رسی پیدا کنند.



بر سر گرفتن پول آز آمریکائی ها دوسه دسته میخواستند بعد از کنفرانس پاریس در مقابل آمریکائی ها پیش دستی کرده و خود را برگزار کنندگان آن گردهمائی معرفی کرده و برای اخاذی پول، مهر خود زنند. که از قرار اطلاع ریا ی آنها برای گرفتن پول آنقدر آشکار بوده است که نخست آمریکائی ها با یک تعویق کوتاهی پول را به یک و یا چند باند که در پاریس شرکت داشت میپردازند. آنچه مسلم است ایمان فروتن یکی از افراد اس او اس از افرادی بوده است که بعد از نشست پاریس این ادعا را در مقابل آمریکائی ها داشته است .از شواهدی که نیروها در دست دارند این آقایان پول هائی که بنام مردم ایران از سرویسهای اطلاعاتی و دولت ها در یافت داشته اند ، برای خود در کشورهای جهان ویلا خریده اند و زیر نام اپوزیسیون ایران هنوز به اخاذی و کلاه برداری سیاسی مشغولند.

در مورد بنیاد اولاف پالمه هم باید چنین باشد که افرادی مثل شهریار آهی که سوابق تجارت سیاسی را دارند و در کلاه برداری سیاسی شهره بالائی در نیروهای اپوزیسیون دارا هستند با دوستانش به این بنیاد که جریانی سوسیال دمکرات است و اعتقاد به سوسیال دمکراسی دارد ،ادعاهائی باید کرده باشند که مسئولان این بنیاد را متقاعد گردانیده اند تا امکانات مالی و امکانات برگزاری این همایش را در اختیار آنها بگذارند .



اینکه این آقایان با نیت دیگری این همایش را با بریدگان از بدنه رژیم برگزار میکنند و موئسس سپاه پاسداران هم در آن شرکت دارد و یا دیگر عوامل تجزیه طلب در این همایش شرکت دارند را بنیاد مطلع نیست .



در گزارش تارنما بنیاد آمده است :" در این کنفرانس بالاترین سران اپوزیسیون و همه جناه ها در خارج از کشور ، نویسندگان ،کوششگران (سیاسی ) و آکادمیکر ها که 50 نفر هستند ، شرکت خواهند جست "



اینکه بنیاد های دمکراسی خواهی در جهان مایل به حمایت از نیروهای آزادی خواه ایران هستند را باید ارج نهاد ولی کار بخشی از جریان های " اپوزیسیون " کلاه برداری و اخاذی از نهاد ها و بنیاد های مترقی و پیشرفته جهان است . که این نوع کلاه برداری ها 32 سال است در دستور کار کلاه بردارن سیاسی ایران به یک شیوه شناخته شده تبدیل شده است . اگر در کار خود شفافیت نشان میدادند و بعد از دریافت هر نوع کمک های مالی به هر مناسبتی بیلان میدادند ، تا این حد منزوی و منفور نبودنند.



نیروئی که از آزادی و دمکراسی سخن میگوید و در همه جا خود را بجای نیروی اپوزیسیون قالب میکند و کارش همیشه در پنهان است و در حضور عوامل امنیتی سرویس های جاسوسی کشورهای جهان همایش بر گزار میکنند، مثل همایش پاریس، این جریان هرگز نمیتوان در درون مردم ایران اعتماد سازی کند.



آنچه مسلم است به اعتقاد ما، بنیاد پالمه از پیرامون توطئه افرادی مثل شهریار آهی و تجزیه طلبان مطلع نیست و به بنیاد هم ایراد ی نیست که نمیدانند در درون جریاناتی که خود اپوزیسیون مینامند چه گذشته و چه میگذرد .این ما هستیم که با سکوتمان در مقابل کاسبکاران سیاسی و ارتباط آنها با سرویس های اطلاعاتی جهان راه را برای این فرومایگان و وطن فروشان باز گذاشته ایم . باید به سکوتمان پایان دهیم. اینکه یک موجود مشکوک به اسرائیل میرود و با مقامات اسرائیلی مذاکره میکند ،بیانگر جوء نامساعد و جاسوس پروری در صفوف اپوزیسیون ایران است . در افشای این عوامل باید بی پره کوشید.شرم بر این خودفروشان کوتوله و فرومایه ای که در عزا و عروسی که خلاف منافع ملی ما است ، شرکت مستقیم دارند. حتما" این کوتوله فرومایه در اسرائیل در مقام استاد مشاور امنیتی مسافرت کرده است .همچنانکه در تارنمائی آمده است که:" فخرآور همچنین در دانشگاه امنیت ملی و سیاست خارجی واشینگتن بعنوان استاد مهمان و پژوهشگر تدریس می کند." http://fakhravar.com/. این است سرنوشت اپوزیسیونی که هر کسی را از عوامل رژیم اسلامی گرفته تا جاسوسان سرویس های اطلاعاتی را در درون خود جای میدهد.











پیمان















لینک بنیاد اولاف پالمه که در مورد نشست همایش گزارش کوتاهی داده است .



http://www.palmecenter.se/Vad-tycker-vi/Nyheter/120131-Iranska-oppositionella-mots-i-Stockholm/







بررسی مسائل ایران در کنفرانس استکهلمپخش شده: kl 10:50 , Persiska ... فارسی Gilla ارسال برای دیگران

style='orphans: 2;widows: 2; -webkit-text-size-adjust: auto;-webkit-text-stroke-width: 0px;word-spacing: 0px' alt="مرکز پالمه">

در روزهای شنبه و یکشنبه، چهارم و پنجم فوریه، کنفرانسی با شرکت برخی از چهره های اپوزیسیون ایرانی در خارج کشوردر استکهلم برگزارمی شود. این کنفرانس به گفته ی مسئولان مرکز اولوف پالمه که برگزارکننده ی آن است، باتوجه به سیاست ها و مقررات این مرکز، با حفظ کامل مسائل امنیتی درمحلی نامشخص و با مهمانانی که ازپیش معرفی نخواهندشد، برگزارمی شود. عنوان این کنفرانس اتحاد برای دموکراسی ست و آنچنان که برخی از شرکت کنندگان درکنفرانس پیش ازاین گفته اند، بررسی راه های اتحاد نیروهای اپوزیسیون درخارج از کشوراست.

براساس اطلاعات داده شده ازسوی مرکز اولوف پالمه، دراین کنفرانس نمایندگانی از احزاب سیاسی، دانشگاهیان، ژورنالیست ها، نویسندگان، فعالان حقوق زنان و فعالان دیگر از جوامع ایرانی درخارج کشورشرکت خواهندداشت.

پیشنهاد برگزاری این کنفرانس و اسامی شرکت کنندگان ازسوی چندفعال سیاسی ایرانی درخارج کشور شهریار آهی، محسن سازگارا، حسن شریعتمداری، مهران براتی و فریدون احمدی در ماه اکتبرگذشته به مرکز اولوف پالمه داده شد.

دررابطه بااین کنفرانس گفتگوهایی ازجمله با رضاطالبی، عضو کمیته ی برگزاری ازسوی مرکز اولوف پالمه و مهرداد درویش پور یکی از دعوت شدگان به این کنفرانس انجام داده ایم که در برنامه ی رادیویی پژواک در ساعت سیزده و به زودی دراین سایت خواهیدشنید.

· http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=4941276









در ميان دعوت شدگان به نشست مخفي سوئد، نام برخي عناصر دم دستي و ورشكسته ديده مي شود از جمله؛ عبداله مهتدي (سركرده كومله)، مصطفي حجري، مهرانگيز كار، رامين پرهام، جمشيد و هوشنگ اسدي، حسن شريعتمداري (حزب منحله خلق مسلمان)، مجتبي واحدي، نوشابه اميري، اكبر عطري، رضا عليجاني، كاظم علمداري، مسعود بهنود، فاطمه حقيقت جو، محمدعلي توفيقي (سازمان مجاهدين)، مرتضي كاظميان، احمد باطبي، علي افشاري، مريم ميردامادي، آرش بهمني و چند نام در پيت مشابه!

اغلب اين افراد به بندبازي و شنيدن بوي دلار از دور معروفند و به همين دليل هم معمولا رونق بخش نشست هاي بي رونق اپوزيسيون هستند.

در همين حال در راستاي نزديكي طيف هاي التقاطي چپ به يكديگر كه هم اكنون زير پرچم آمريكا و اروپا جمع شده اند، روز شنبه رجب مزروعي (حزب مشاركت) و فرخ نگهدار (سركرده گروهك فدائيان خلق) در برلين و در جمع شماري از عناصر ضدانقلاب، نشست مشتركي برگزار كردند.





http://news.hasanagha.org/?tag=%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%86%D8%AC-%D8%A8%D8%AE%D8%B4









30.01.2012

امیر حسین گنج‌بخش: به استکهلم نمی‌روم؛ شفاف نیستند

خودنویس: دکتر امیر حسین گنج‌بخش، یکی از بنیان‌گذاران «سازمان جمهوری‌خواهان» به خودنویس می‌گوید به خاطر نامعلوم بودن اهداف و برنامه‌های جلسه در بنیاد «اولاف پالمه» به استکهلم نمی‌رود. او در باره تردیدهایش در باره گردهمایی استکهلم می‌گوید: «شفاف نبودنش به این شکل است که هیچ‌کسی نمی‌داند چه خبر است… یکی می‌گوید «آلترناتیو سازی» است، یکی می‌گوید می‌خواهند «دولت موقت» درست کنند، یکی می‌گوید «یک سمینار ساده» است. یکی می‌گوید «دیالوگ ملی» است، خب این غلط است!»



با نزدیک شدن به زمان برگزاری «کارگاه آموزشی» در شهر استکهلم که بنیاد «اولاف پالمه» میزبان ان است، تعداد کسانی که می‌گویند از آنها دعوت شده اما به سوئد نمی‌روند رو به افزایش است. بر اساس فهرستی که رادیو کوچه منتشر کرده و از ابتدا در اختیار برخی رسانه‌ها بوده، اما برخی شرکت کنندگان مایل به تایید حضور خود در آن نبوده‌اند، از این افراد برای شرکت در گردهمایی بنیاد اولاف پالمه دعوت شده است:

شهریار آهی، جواد اکبرین، کاظم اکبرین، کاظم علمداری، رضا علیجانی، نوشابه امیری، علی افشاری، جمشید اسدی، اکبر عطری، مریم معمارصادقی، مهران براتی، احمد باطبی، مسعود بهنود، پرویز دستمالچی، شاهین فاطمی، شهلا فرید، امیر‌حسین گنجبخش، سعید قاسمی‌نژاد، فریدون احمدی، رامین احمدی، فاطمه حقیت‌جو، عباس حکیم‌زاده، فواد پاشایی، احمد رفعت، نیما راشدین، ضیا صدرالعشراقی، مصطفی حجری، بیژن حکمت، پویا جهاندار، مهرانگیز کار، بهزاد کریمی، مرتضی کاظمیان، جواد خادم، محسین خاتمی، فریدون خاوند، منوچهر مقصود نیا، محسن مخملباف، حسن منصور، سراج میردامادی، عبداله مهتدی، مرجانه ستراپی، شهلا عبقری، نسیم سرابندی، علیرضا نوری‌زاده، ماشااله سلیمی، خالد عزیزی، آرش بهمنی، محسن سازگارا، حسن شریعتمداری، محمد‌علی توفیقی، نیره توحیدی، مجتبی واحدی، مهرداد درویش پور، رامین پرهام، گیتی کاوه، پروین اردلان، فریبا موحبی، گلاله شر افکندی، مهشید پگاهی، ناهید حسینی، شهران طبری، شهلا شفیق، آرام حسامی، رضا حسین بر، هوشنگ اسدی.‌

به گفته منابع خودنویس، تعدادی از فعالان سیاسی از جمله علی افشاری، مجتبی واحدی، کاظم علمداری، مهران براتی، بیژن حکمت و امیرحسین گنج‌بخش به سوئد نخواهند رفت. بر اساس شنیده‌ها، مهندس حسن شریعتمداری نیز به احتمال زیاد از رفتن به سوئد امتناع خواهد کرد.



دکتر امیرحسین گنج‌بخش، از بنیان‌گذاران «سازمان جمهوری‌خواهان» می‌گوید که به دلایل مختلفی در این برنامه حاضر نخواهد بود. در همین ارتباط با او گفتگو کرده‌ایم:



آقای دکتر گنج‌بخش، آیا از شما برای حضور در جلسه بنیاد اولاف پالمه دعوت شده است؟



گنج‌بخش: من در این جلسه شرکت نمی‌کنم.



پس از شما دعوت شده بود؟



گنج‌بخش: بله، من جزو لیست طولانی‌ای بودم از کسانی که به این جسله دعوت شده بودند. من نمی‌توانم در این جلسه شرکت کنم.



علت شرکت نکردن شما در این جلسه چیست؟ نمی‌توانید یا نمی‌خواهید شرکت کنید؟



گنج‌بخش: دو سه دلیل دارد. یکی اینکه وقتش را نداشتم که شرکت کنم، دوم اینکه هدف این گردهمایی هنوز برای من معلوم نیست. اگر فقط قرار بود که گفتگو میان آدم‌های سیاسی باشد، خب، این هیچ ایرادی ندارد. می‌تواند صورت بگیرد، با آدم‌های مختلف و در جاهای مختلف. ولی اگر قرار باشد که از درون این [گردهمایی] «کنگره ملی»، «آلترناتیوسازی»، «شورای ملی» بیرون بیاید، من شخصا در این برنامه‌ها و کارها شرکت نمی‌کنم. چون به نظرم این برنامه‌ها به جای اینکه ایجاد وحدت و هماهنگی‌ میان داخل و خارج از کشور کند که مهم‌ترین هدف ما باید باشد، ایجاد افتراق و تشتت و بدبینی و سوظن می‌کند می‌کند و بهتر است که سری که درد نمی‌کند را آدم دستمال نبندد.



شما حدس می‌زنید که چنین مسائلی قرار است آنجا بحث شود یا نه، واقعا قرار بوده این مباحث طرح شود؟



گنج‌بخش: هنوز روشن نیست، چون از ده مرکز مختلف، حرف‌های مختلفی شنیده‌ام. نوشته شما را هم خواندم، تعجب کردم که آیا قرار بوده این‌جوری بشود؟ با بعضی از دوستان که صحبت می‌کنم، می‌گویند فقط قرار است یک سمینار ساده باشد. اسم کنفرانس «اتحاد برای دموکراسی» است در مرکز اولاف پالمه که معنی‌اش «آلترناتیو سازی» است؛ جمع شدن برای دموکراسی. با توجه به اینکه وقت ما محدود است، روزه شک‌دار در این شرایط گرفتن بسیار بد است و نباید کاری کرد که آخر و عاقبتش معلوم نیست. من امیدوارم که برگزار کنندگان این کنفرانس بر سر این مسائل دقت کنند و دست‌کم هدف اصلی کنفرانس را معلوم کنند. شفاف و روشن بگویند که این جمع چرا تشکیل شده؟



الان خیلی‌ها دارند گمانه زنی می‌کنند که «آلترناتیو سازی» بشود، حتی گفته می‌شود که می‌خواهند تعدادی را حول محور یک فرد یا یک گروه جمع کنند. آیا فکر می‌کنید چنین کاری، بدون حضور و رای گروه‌های مختلف و رای مردم می‌تواند مشروعیت داشته باشد؟



گنج‌بخش: اول، تشکیل جریان رهبری بدون پشتیبانی مردمی، بی‌معنی است. دوم، جریان ملی، یعنی اینکه تمام نیروهای سیاسی را در خودش قرار بدهد از جمله نیروهای جنبش سبز را. سوم، پشتیبانی مردم به این معنی است که بتواند مشروعیت به جمعی بدهد برای فشار، مذاکره چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی بشود. چنین شرایطی الان در خارج از کشور مهیا نیست. به همین دلیل وظیفه نیروهای سیاسی اساسا پیشنهاد راه‌بردی برای وصل کردن داخل و خارج است. پیشنهادی که ما جمهوری‌خواهان دادیم این بوده است بتوانیم یک دیالوگ ملی شفاف میان همه نیروهای سیاسی تا دو ماه دیگر در واشینگتن به شکل یک کنفرانس برگزار کنیم، از درون این، بحث انتخابات آزاد در داخل ایران را مطرح کنیم و تمام نیروها را حول این مساله بسیج کنیم.



یعنی منظورتان این است که آنچه قرار است برگزار شود، شفاف نیست؟



گنج‌بخش: شفاف نبودنش به این شکل است که هیچ‌کسی نمی‌داند چه خبر است! با هر کسی که دعوت شده حرف می‌زنم، هر کسی از ظن خود یک حرفی می‌زند! یکی می‌گوید «آلترناتیو سازی» است، یکی می‌گوید می خواهند «دولت موقت» درست کنند، یکی می‌گوید «یک سمینار ساده» است. یکی می‌گوید «دیالوگ ملی» است، خب این غلط است! برگزارکنندگان باید معلوم کنند که چرا این همه آدم را دارند دور هم جمع می‌کنند. اگر «آلترناتیو سازی» است که باید بگویم متاسفم! دارند بخشی از نیروهای جنبش را هدر می‌دهند و این به صلاح نیست…البته صلاح کشور خویش را هم خسروان دانند! تمام کارها باید برای هماهنگی نیروهای داخل و خارج کشور باشد و نباید با کارمان، اضطراب ایجاد کنیم. «آلترناتیو سازی» در خارج از کشور، ایجاد اضطراب در داخل کشور می‌کند و الان هم دوران این کارها نیست.







http://news.hasanagha.org/?p=2899

















تحریم انتصابات فرمایشی رژیم گامی در مسیر براندازی



http://www.spiran.com/fa/bayaneehezbsoc.html



SPIحزب سوسیال دمکرات ایران

Social Democratic Party of Iran Parti Sociaux Démocrates de l`IranPartido Socialdemócrata de Irán

info@spiran.com

www.spiran.com

P.O.BOX 420 450

50937 Köln

Germany

Fax: 0049221 42 42 27