Wednesday

سنگلاخ

سنگلاخ


این دو عنوان خبری در یک روز و از یک تارنما" رادیو فردا" پخش می شود:

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی بر سر برنامه اتمی خود با " روسیه" و " چین" اختلاف نظر دارد.

و مهرانگیز کار تیتر زد که:وجود شرط تمکین برای پرداخت نفقه در قوانین جمهوری اسلامی،زمینه تضییع حقوق زنان را فراهم کرده است.

جالب است. حقوقی که برندگان دوزندگان تفسیر کنان و انفاق کنانش " مردم" نباشند همین می شود.

در جمهوری جانیان و دزدان و نون به نرخ روز خوران اصلا " حق مردمی" به میان نمی آید مگر در حد بزک صورتکی. این به چه خیال و آن مجری کله گنده در پی بذل و بخشش و البته انفاق عام به روسیه و چین اش.

این میان آنها که نامشان را در جنبش "چپ" مطرح می کنند هم در پی گردآوردن امضا و حامی همه غافل از اینکه " خر برفت و خر برفت".... اگر در فلان کشور دنیای آزاد چون " سوئیس" یا " آمریکا" بتوانی از بنیادهای و سرنخهای سرمایه گذاریهای جمهوری اسلامی سئوالی کنی، نمی دانم در همین چین و روسیه البته آزاد اطلاعات! چگونه می توانی دریابی که چه حاتم بخشیها مجریان برنامه هایشان صورت که نگرفته.

این وسط در هر سه چنگال " ایران و ایرانی" است که می سوزد از حقوقش به نیمچه امضاها بسنده می شود و از سرمایه نسلهایش همان بلایی که این همه سال بر او و نسل جوانش وارد شده داغ تحمل می نشاند...

انگار این همه سنگلاخ از سنگینی اش نمی کاهد و هر روز بر اندازه اش بیشتر می گردد. با ناخن و دست هم که شده بایست رهی گشود و راست چون جوانه ای محکم ایستاد.


بهمن ماه

سایه